• SÚBOR CVIČENÍ

        • Oblasti v ktorých je treba pripraviť dieťa na školu je niekoľko.  Predkladáme Vám preto program práce s deťmi, ktorý má pomôcť rodičom pravidelným cvičením rozvinúť u detí jednotlivé funkcie, podstatné na dosiahnutie žiadúcej úrovne pripravenosti na školu.

          Celý program máme rozvinutý na 10 týždňov, pričom v danom popise cvičení na každý jednotlivý týždeň sú zastúpené rozvíjajúce cvičenia pre jednotlivé funkcie. 
                 10-tyzdnovy_program.pdf

          Pre prehľadnosť uvádzame ešte súbory cvičení, vzťahujúce sa k jednotlivým funkciám. Tie využijeme vtedy, ak má dieťa v niektorej oblasti väčšie ťažkosti a ak sa potrebujeme k niektorým cvičeniam vrátiť, prípadne je možné obohatiť ich o analogické cvičenia a hry, ktoré možno nájsť v literatúre podľa priloženého zoznamu.

             Oblasť jemnej motoriky
                    Jemna_motorika.pdf
                    Jemna_motorika_-_pracovny_list.pdf

             Oblasť  pozornosti a zrakového vnímania
                    Pozornost_a_zrakove_vnimanie.pdf
                    Pozornost_-_pracovny_list.pdf

             Oblasť  sluchového vnímania
                    Sluchove_vnimanie.pdf

             Oblasť pamäte
                    Pamäť.pdf
                    Pamäť_-_pracovny_list.pdf

             Oblasť myslenia
                    Myslenie.pdf
                    Myslenie_-_pracovny_list.pdf

             Oblasť matematickej predstavivosti
                      Matematicke_predstavy.pdf
                    Matematicke_predstavy_-_pracovny_list.pdf

          Niekoľko poznámok k vlastnej práci s deťmi:

          1. Každý deň venujeme približne pol hodiny priamej hre s dieťaťom. Striedame ťažšie cvičenia s ľahšími a tak predchádzame únave dieťaťa. Dieťa by sa malo sústrediť asi na 20 minút.
          2. Nikdy nenútime dieťa, aby pracovalo s listami keď je unavené, alebo sa mu nechce. Pokúste sa priviesť ho k "hraniu" pochválením, povzbudením, prípadne drobnou odmenou za správne splnenú úlohu.
          3. Začíname vždy od cvičení, ktoré dieťa ovláda a pri ktorých je úspešné. Postupne zvyšujeme náročnosť predkladaných úloh podľa toho, ako dieťa program zvláda.
          4. Nemusíme denne všetky odporúčané cvičenia trénovať, ale tie, v ktorých dieťa výrazne zlyháva, je vhodné častejšie opakovať, až kým dieťa daný typ úloh nezvládne bez problémov.
          5. Zásadne dieťaťu jeho výkony nehaníme, ak sa mu niečo nepodarí môžeme povedať "Nevadí, nabudúce to bude lepšie." Každý správne vyriešený pracovný list môžeme odmeniť symbolickou odmenou - červeným bodom, hviezdičkou, pečiatkou, prípadne dáme list na výstavu. Povzbudíme tým dieťa do ďalšej práce.

          Ak sa vyskytnú s dieťaťom pri práci nejaké problémy, s ktorými si neviete poradiť, obráťte sa na učiteľku z materskej školy, alebo na pedagogicko-psychologickú poradňu.

    • Kontakty

      • Cirkevná spojená škola
      • +421 057 7622361
        +421 911 798 700
      • Švermova 10
        06901 Snina
        Slovakia
  • Fotogaléria

      zatiaľ žiadne údaje